penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Πώς θα προλάβεις τους τραυματισμούς στη γυμναστική
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
      Το γυναικείο σώμα έχει άλλες ανάγκες στην άσκηση και διατρέχει άλλους κινδύνους. Η αθλητική δραστηριότητα στις γυναίκες,...
 
 
 
Το γυναικείο σώμα έχει άλλες ανάγκες στην άσκηση και διατρέχει άλλους κινδύνους.

Η αθλητική δραστηριότητα στις γυναίκες, εκτός από τη βελτίωση σε δύναμη, αντοχή, ευλυγισία αλλά και τη θετική επίδραση στο μεταβολισμό, προσφέρει ευεξία, αυξημένη αυτοπεποίθηση και ευεργετική επίδραση στην επίπτωση νοσημάτων όπως ο καρκίνος του μαστού και η κατάθλιψη.

Άνδρες και γυναίκες

Οι διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών οφείλονται στην προετοιμασία του γυναικείου σώματος για τη μητρότητα. Ο μηνιαίος κύκλος και οι ορμονικές αλλαγές που επιφέρει έχουν ως αποτέλεσμα ταχύτερη ωρίμανση του
σκελετού, αυξημένη περιεκτικότητα του σώματος σε λίπος και μεγαλύτερη
χαλαρότητα στις αρθρώσεις. Επιπλέον, η ευρύτερη λεκάνη του γυναικείου σώματος επιφέρει διαφοροποιήσεις στον άξονα των κάτω άκρων και αυτό επηρεάζει κυρίως τα γόνατα.

Οι τραυματισμοί στις γυναίκες

Οι τραυματισμοί δε διαφέρουν ποιοτικά σε σχέση με τους αντίστοιχους των ανδρών, αλλά διαφέρουν ως προς τη συχνότητα. Το γόνατο είναι η περιοχή που τραυματίζεται συχνότερα στις γυναίκες, είτε αναφερόμαστε σε χρόνιες παθήσεις (χονδροπάθειες, τενοντοπάθειες) είτε σε οξείες. Επίσης, η φυσική χαλαρότητα των αρθρώσεων των γυναικών συχνά ευθύνεται για τραυματισμούς σε τένοντες και συνδέσμους στους ώμους, τους αγκώνες, τους αστραγάλους, στα χέρια και τα
πέλματα.

Πρόληψη τραυματισμών

Η επίτευξη καλύτερης φυσικής κατάστασης, αυξημένης μυϊκής δύναμης, ισορροπίας και ελαστικότητας καλλιεργούνται όχι μόνο για να μεγιστοποιήσουν
τις επιδόσεις, αλλά και για την πρόληψη τραυματισμών. Σημαντικό ρόλο παίζουν:

  • Η σωστή τεχνική σταθεροποίησης του κορμού και η εκπαίδευση σωστής απογείωσης και προσγείωσης κατά τα άλματα.
  • Το ζέσταμα που προετοιμάζει το σώμα και η αποθεραπεία που το επαναφέρει σε κατάσταση ηρεμίας.
  • Η σωστή ενυδάτωση κατά την άσκηση καθώς μειώνει την κόπωση.
  • Η ανάπαυση για να ενεργοποιήσει το σώμα τους επιδιορθωτικούς μηχανισμούς του και να αποκαταστήσει μικροκακώσεις.
  • Η συζήτηση με τον ορθοπαιδικό για τις εξατομικευμένες ιδιαιτερότητες, ανατομικές διαφορές ή ευαισθησίες που έχει κάθε γυναίκα, η οποία θέλει να αθληθεί συστηματικά, μπορεί να προλάβει άσκοπους τραυματισμούς.
Ευχαριστούμε τον Εμμανουήλ Μπριλάκη, oρθοπαιδικό χειρουργό, επιμελητή του Τμήματος Αθλητικών Κακώσεων και συνεργάτη του Κέντρου Αρθροσκόπησης και Χειρουργικής Ώμου του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών και υπεύθυνο oρθοπαιδικό του Γυναικείου Τμήματος Basket του Ολυμπιακού Πειραιώς και του Πανιωνίου ΓΣ
 (www.brilakisοrthopaedics.gr).
shape.gr

About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top