penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Πώς να προλάβετε την κατάθλιψη των γιορτών
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
  Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την κατάθλιψη των γιορτών; Αυτές οι συμβουλές που δίνει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα θα σας...

 

Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την κατάθλιψη των γιορτών; Αυτές οι συμβουλές που δίνει η ψυχολόγος Ειρήνη Γιαννόπαπα θα σας βοηθήσουν.

Διαζύγιο, πένθος, ασθένεια, συνεχείς καβγάδες, κακοποίηση κ.ά., κακές οικογενειακές συνθήκες όπου κάποιοι αναγκάζονται να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τα άλλα μέλη της οικογένειάς τους, οικονομικά προβλήματα, ανεργία και πολλά άλλα μπορεί να προκαλούν έντονο στρες καθώς και συναισθήματα θλίψης και στεναχώριας. Είναι μύθος ότι η αυτοκτονία είναι πιο συχνή στις γιορτές, την Άνοιξη υπάρχει ένα μεγάλο κύμα εξάρσεων και το καλοκαίρι. Αλλά και η χαρούμενη διάθεση τα Χριστούγεννα δεν είναι δεδομένη. Να τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την κατάθλιψη των γιορτών.
Νιώστε τη θλίψη
Στην ταινία Inside Out (ελληνικά Τα Μυαλά Που Κουβαλάς) τονίζεται ο κρίσιμος ρόλος της θλίψης στη ζωή μας, το οποίο δεν είναι απαραίτητα αρνητικό συναίσθημα. Μπορούμε να προσπαθήσουμε – ή τουλάχιστον να το περιορίσουμε σε μια μικρή γωνιά του εγκεφάλου μας – αλλά η αλήθεια είναι ότι η θλίψη μας είναι στενά συνδεδεμένη με τη χαρά μας, και το αντίστροφο. Έτσι λοιπόν ο Δεκέμβριος μπορεί να είναι γεμάτος χαρά γι ‘αυτό είναι επίσης γεμάτος και από θλίψη. Μαζί με όλα αυτά που σας κάνουν να χαμογελάτε υπάρχει και η αίσθηση του πένθους: σχέσεις που χάθηκαν, χαμένα όνειρα ή προσδοκίες που διαλύθηκαν. Όμως όλα όσα έχουν συμβεί στη ζωή σας είναι αυτά που σας έχουν διαμορφώσει ως άτομα, έχουν επηρεάσει την οπτική σας και σας έχουν δώσει εμπειρίες. Δείτε λοιπόν ό,τι χάθηκε σαν μία νέα ευκαιρία για νέα πράγματα, νέους στόχους, νέα σελίδα στη ζωή σας.

Εστιάστε σε αυτό που έχει σημασία
Το στρες υπονομεύει σχεδόν κάθε βιολογικό σύστημα στο σώμα σας δημιουργώντας διαταραχές στη διάθεσή σας. Η ορμόνη του στρες, η κορτιζόλη, εκκρίνεται και είναι σχεδόν αδύνατο να αντιμετωπίσετε κάποιο καταθλιπτικό επεισόδιο όταν βιώνετε στρεσογόνες καταστάσεις. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μειώσετε το άγχος σας όσο το δυνατόν περισσότερο και να εστιάσετε σε αυτό που έχει απόλυτη σημασία για σας. Εστιάστε στα σημαντικά, βάλτε προτεραιότητες και προσπαθήστε να μην απομακρυνθείτε από αυτά που πραγματικά θέλετε να κάνετε την περίοδο των γιορτών. Αλήθεια τώρα, πιστεύετε πραγματικά ότι πρέπει να στείλετε 200 χριστουγεννιάτικες κάρτες;

Μην δεσμεύεστε
Δυστυχώς το δικαίωμα να μένει κανείς μόνος χάνεται σε μία κοινωνία, που επιτάσσει ότι τις ημέρες των εορτών πρέπει να περνούμε το χρόνο μας με άλλους ανθρώπους με αποτέλεσμα όλο αυτό να προκαλεί ενοχές. Εάν αισθάνεστε πώς θέλετε να μείνετε για λίγο μόνοι, μην δεσμεύεστε. Ένα από τα πράγματα που προκαλούν πίεση και άγχος είναι ότι ξεχνάμε πως τα Χριστούγεννα είναι δύο 24ώρα μόνο. Κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να βρείτε το χρόνο για να κάνετε τα πράγματα που σας ενεργοποιούν και να σας κάνουν πιο ανθεκτικούς συναισθηματικά. Επίσης, υπολογίστε ότι χρειάζεστε λίγα πράγματα για να περάσετε καλά και αφήστε πίσω το άγχος των οικονομικών δυσχερειών. Σε περιόδους κρίσης συχνά επιδεινώνεται από ντροπή. Όταν δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά τις γιορτές μειώστε τις προσδοκίες που έχετε από αυτές.

Προγραμματίστε
Αφιερώστε λίγο χρόνο για προγραμματίσετε τα ψώνια σας εγκαίρως και να κάνετε τις δουλειές σας με κάποιο πρόγραμμα. Αυτό θα σας απαλλάξει από μεγάλο άγχος.

Αποφύγετε τις οικογενειακές συγκρούσεις
Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο των οικογενειακών συγκεντρώσεων στις γιορτές που καταλήγουν σε ένταση, παρεξηγήσεις και τσακωμούς. Υπάρχουν τρόποι για να επιβιώσετε στις οικογενειακές συγκεντρώσεις. Αν ξέρετε ότι μπορεί να ξεσπάσει καυγάς για κάποιο θέμα δώστε ουδέτερες απαντήσεις ή αποφύγετε τη συζήτηση ευγενικά. Πείτε για παράδειγμα «Ας μιλήσουμε γι ‘αυτό κάποια άλλη στιγμή» ή «δεν είναι ώρα τώρα για τέτοιες συζητήσεις». Διαφορετικά μάθετε να βάζετε όρια και τους άλλους στη θέση τους χωρίς καυγάδες.

Θρηνήστε
Οι γιορτές είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη συνθήκη, καθώς το αίσθημα της απώλειας και η νοσταλγία αναζωπυρώνονται. Αν έχετε χάσει πρόσφατα κάποιο αγαπημένο προσώπο θρηνήστε και μιλήστε για τα συναισθήματά σας σε έναν ψυχολόγο ή απευθυνθείτε σε ομάδες υποστήριξης. Δεν είναι ασυνήθιστο να νιώθετε θυμό επειδή το άτομο αυτό σας άφησε μόνο σας ή να νιώθετε ενοχές επειδή εσείς είστε εν ζωή και να μην αφήνετε τον εαυτό σας να απολαύσει τις γιορτές. Όλα τα συναισθήματα είναι ένα σημάδι ότι είστε άνθρωπος και αντικατοπτρίζει σε ποιο στάδιο βρίσκεστε.

Φροντίστε τον εαυτό σας
Προσπαθήστε να κοιμάστε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα και να μην ξενυχτάτε, αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα και προσθέσε φυσική σωματική δραστηριότητα, όπως ο χορός και το περπάτημα. Η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάθεση. Κάνοντας ένα γρήγορο περπάτημα για 35 λεπτά πέντε ημέρες την εβδομάδα (ή 60 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα) μπορεί να βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα
.
omorfamystika.gr

About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top