• Breaking News

    Η Μόδα εν καιρώ οικονομικής κρίσης


    Μόδα σε καιρό οικονομικής κρίσης. Πόσο είναι εφικτό αυτές οι δύο έννοιες να συνυπάρξουν; Υπάρχει χώρος για μόδα τέτοιες στιγμές; Μπορείς να είσαι κομψή σε ένα δύσκολο οικονομικό κλίμα; Επηρεάζεται το ντύσιμο μας ή όχι; – όλα αυτά… μοιραία προκύπτουν.
    Νομίζω, πως ούτε η πιο αποφασισμένη fashionista μπορεί να μείνει αμετανόητη σε μια φούσκα. Αυτή τη φορά η νέα σεζόν φαίνεται να συγκρούεται μετωπικά με την κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος – του δικούς μας και μαίνεται η συνέχεια.
    Μια παλιά ρήση λέει: ο ποδόγυρος ανεβαίνει και κατεβαίνει ανάλογα με το χρηματιστήριο. Στην εποχή άνθησης της δεκαετία του ’20 και του ’60, τα κοντά μήκη αποθεώθηκαν. Αντίθετα, στις δεκαετίες του ’30 και του ’40, τα μήκη μάκρυναν. Οι εξεζητημένες σιλουέτες της δεκαετίας του ’20 βρέθηκαν στα αζήτητα. Από τις αρχές του 1930 έγιναν αποδεκτές οι καμπύλες, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στις επιλογές. Είναι προφανείς οι συνέπειες μια οικονομικής δυσχέρεια απέναντι στη μόδα. Η σχέση μόδας και οικονομίας δεν είναι απλή. Οι οικονομικές αλλαγές επηρεάζουν την ψυχολογία και η κάθε αγορά μετατρέπεται σε μια πολύ σημαντική κίνηση, η οποία αναγκαία χρειάζεται να εμπεριέχει τον παράγοντα της σιγουριάς για να προκύψει.
    Σε κάθε περίοδο στέρησης η μόδα μαλάκωσε και έφερε σιλουέτες εύκολες, νοσταλγικές. Τα γωνιώδη και φουτουριστικά σχήματα δεν έχουν καμία θέση. Ίσως, αυτή την αλλαγή βιώνουμε και τώρα. Ο παράγοντας φόβου προκαλεί επιβράδυνση σε κάθε τι μεταβαλλόμενο. Αυτό που παρατηρείται κοιτώντας πίσω, την ιστορία, κατά τη διάρκεια ημερών πολέμου, σε μέρες στέρησης και κακουχίας, οι ποδόγυροι μίκρυναν, συγκριτικά με το πριν και το μετά. Στην ύφεση της δεκαετίας του ’90 τα μήκη έπεσαν πάλι.
    Όπως και να ΄χει σε περιόδους ύφεσης το vintage styling βρίσκεται σε περίοπτη θέση. Το σίγουρο στυλ του παρελθόντος βρίσκει θέση στη σύγχρονη πραγματικότητα. Τώρα, ίσως πολλά εξηγούνται με την τεράστια επιβολή κάθε retro σιλουέτας. Έχει νόημα ένα πρωτόγονο στυλ, οικείο, βασισμένο σε διαχρονικές αξίες. Επιστροφή στα basics. Η λιτότητα πλέον αποτελεί το πνεύμα των ημερών και οι αλόγιστες δαπάνες βρίσκουν τέλος.
    Τα λόγια της Coco Chanel μας ακολουθούν: «Η μόδα είναι στον ουρανό ή στο δρόμο. Η μόδα έχει να κάνει με τις ιδέες, τον τρόπο που ζούμε και την καθημερινότητα που μας περιβάλλει».
    Αναμφισβήτητα κάθε περίοδος κρίσης υπήρξε καθολικά δημιουργική, ανέδειξε τα μεγαλύτερα ταλέντα στην ιστορία της μόδας και έπειτα, η μόδα εμπνέεται από το πνεύμα της εποχής.

    Δείτε περισσότερη>>Μόδα
    Πηγή

    Δεν υπάρχουν σχόλια

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728