penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Γλυκόζη:Το καύσιμο του οργανισμού
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
Το κύριο καύσιμο του ανθρώπινου οργανισμού είναι η γλυκόζη. Η γλυκόζη(σάκχαρο) κυκλοφορεί μέσα στο αίμα μας και ο οργανισμός μας προ...



Το κύριο καύσιμο του ανθρώπινου οργανισμού είναι η γλυκόζη. Η γλυκόζη(σάκχαρο) κυκλοφορεί μέσα στο αίμα μας και ο οργανισμός μας προσπαθεί να κρατήσει τα επίπεδα της σταθερά στα 90-100mg/dL ή 5-5.5mmol/L.Μάθετε τα πάντα για την γλυκόζη,και για τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών.

Τώρα όταν τρώμε υδατάνθρακες ο οργανισμός μας τους διασπάσει σε μόρια γλυκόζης και τα διαθέτει στο αίμα ώστε να τα πάρουνε τα κύτταρα μας και να τα χρησιμοποιήσουνε σαν καύσιμο ή να τα αποθηκεύσουν σαν γλυκογόνο η σαν λίπος όταν υπάρχει θερμιδικός πλεονασμός. Έτσι πχ άμα φάμε υδατάνθρακες τότε το σάκχαρο(γλυκόζη) του αίματος μας ανεβαίνει μιας και προστίθεται επιπρόσθετη γλυκόζη στο αίμα. Οπότε από 100mg/dL που ήταν τα επίπεδα γλυκόζης μπορεί να ανέβουν σε έναν φυσιολογικό οργανισμό μέχρι και 200mg/dL(υπεργλυκαιμια). Τώρα για να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση ο οργανισμός μας εκκρίνει από το Πάγκρεας την ινσουλίνη. Η ινσουλίνη πολύ απλά είναι μια ορμόνη που δίνει το σήμα "Τραβήξτε μόρια γλυκόζης από το αίμα" στα κύτταρα μας. Άρα εφόσον τα κύτταρα τραβάνε μόρια γλυκόζης απο το αίμα τα επίπεδα γλυκόζης πέφτουν και μόλις πλησιάσουν τα 100mg/dL τότε σταματάει η έκκριση ινσουλίνης απο το πάγκρεας οπότε σταματάνε και τα κύτταρα να τραβάνε μόρια γλυκόζης απο το αίμα και τα επίπεδα της σταθεροποιούνται πάλι κοντά στα 100mg/dL.


Χαμηλός: κάτω από 55

Μέτριος: 55-69
Υψηλός: πάνω από 70
Χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη έχουν:
* Τα περισσότερα λαχανικά
* Τα όσπρια
* Τα περισσότερα φρούτα
* Όλα τα γαλακτοκομικά
* Το κρέας, τα αυγά, το ψάρι, τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί
Τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
_ Πολύσπορο ψωμί 43
_ Δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως 34
_ Μακαρόνια ολικής αλέσεως 42
_ Ρύζι νυχάκι 50
_ Μήλο 38
_ Αχλάδι 38
_ Ροδάκινο 42
_ Μπανάνα 52
_ Πορτοκάλι 42
_ Φράουλα 40
_ Σταφύλια 53
_ Αρακάς 48
_ Βραστό καλαμπόκι 48
_ Καρότα βραστά 41
_ Γλυκοπατάτα ψητή 46
_ Ρεβίθια 28
_ Γίγαντες 31
_ Φακές 44
_ Φάβα 32
_ Μαυρομάτικα φασόλια 42
_ Άπαχο γάλα 32
_ Μαύρη σοκολάτα 41
Τροφές με μέτριο γλυκαιμικό δείκτη
_ Κεράσια 63
_ Βερίκοκο 57
_ Σύκα ξερά 61
_ Σταφίδες(σουλτανίνα) 56
_ Άγριο ρύζι 57
_ Ρύζι μπασμπάτι 58
_ Ρύζι αρμπόριο 69
_ Νιφάδες βρώμης 57
_ Πίτα για σουβλάκι 57
_ Μπισκότα με φυτικές ίνες 59
_ Κρουασάν σκέτο 67
_ Πορτοκαλάδα αναψυκτικό 68
Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη
_ Άσπρο ψωμί 71
_ Απλά δημητριακά πρωινού 77
_ Τηγανητές πατάτες 75
_ Βραστές πατάτες 78
_ Έτοιμος πουρές 85
_ Ποπ κορν 72
_ Κουκιά 79
_ Κολοκύθα 75
_ Καρπούζι 76
_ Χουρμάδες ξηροί 103
_ Κουλουράκια Πρέτσελ 83

Δείτε περισσότερα άρθρα με >>Διατροφή

About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top