penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Οι βιταμίνες της ομορφιάς
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
Οι θαυματουργές ιδιότητες των βιταμινών είναι γνωστές: προ­στατεύουν το δέρμα και τα μαλλιά , προλαμβάνουν αρρώστιες και χαρίζουν μακρο...

Οι θαυματουργές ιδιότητες των βιταμινών είναι γνωστές: προ­στατεύουν το δέρμα και τα μαλλιά, προλαμβάνουν αρρώστιες και χαρίζουν μακροζωία και ομορφιά.Ποιές είναι όμως οι βιταμίνες της ομορφιάς;
Οι βιταμίνες, εκτός του ότι συν­τείνουν στην υγεία και την από­δοση, είναι ευεργετικές και για την εξωτερική εμφάνιση. Το όμορφο δέρμα αποτελεί ζητούμενο κάθε ατόμου ανεξάρτητα από το φύλο ή την ηλικία του, κυρίως για λόγους αισθητικής. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για τη φροντίδα της υγείας του δέρματος θα αυξανόταν πολύ περισσότερο αν γνώριζαν όλοι και το ρόλο του στη διατήρηση της υγείας του σώματος.
Τι μπορούμε όμως να κάνουμε εμείς για να διασφαλίσουμε την υγεία του δέρματος; Την απάντηση έρχονται να δώσουν οι βιταμίνες Α, C και Ε, οι οποίες δρουν αποτελεσματικά στη διατήρηση του υγιούς δέρματος θεραπεύοντας ή προλαμβάνοντας ποικίλα προβλήματα που προκαλούνται είτε από το σύγχρονο τρόπο ζωής είτε από την αναπόφευκτη φθορά του χρόνου.

Α βιταμίνη της ομορφιάς. Αυτό οφείλεται στην ιδιότητά της να κανονίζει την κερατίνη των κυτ­τάρων του δέρματος και να στα­θεροποιεί τα τοιχώματα των κυτ­τάρων. Πλούσιες πηγές είναι τα φρούτα και λαχανικά με βαθύ κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, όπως η ντομάτα, το καρότο, το κολοκύθι, το γκρεϊπ φρουτ, και το πεπόνι




Η βιταμίνη C από την άλλη πλευρά παίζει σημαντικό ρόλο στην κατασκευή κολλαγόνου, το οποίο διατηρεί το δέρμα εύπλαστο αλλά και ανθεκτικό. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι δύο βιταμίνες που αναφέραμε παραπάνω μπορούν σε συνδυασμό και σε ορισμένες περιπτώσεις- να αντιστρέψουν τα εμφανή συμπτώματα της διαδικασίας της γήρανσης καθώς επίσης και ζημιών που έχουν προκληθεί από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο. Η βιταμίνη C περιέχεται στα περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι πολυτιμότερες πηγές είναι η πιπεριά, το λάχανο, η ντομάτα, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και ο μαϊντανός, όπως επίσης οι φράουλες, τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο και το ροδάκινο.

Η θαυματουργή βιταμίνη Ε έχει ακόμα ένα μεγάλο προτέρημα στα προϊόντα αισθη­τικής. Δεν αφήνει τις λιπαρές ουσίες να ταγγίσουν. Αντικαθι­στά έτσι τα λιγότερο φιλικά προς το δέρμα χημικά αντιοξειδωτικά. Στα καλής ποιότητας φυτικά έλαια υπάρχει πολλή φυσική βι­ταμίνη Ε, γι αυτό κι είναι κρίμα η χρήση τους να περιορίζεται στις σαλάτες. Συμβουλή για όσες έχουν ξηρό δέρμα: αμέσως μετά το ντους και χωρίς να σκουπίσετε το δέρμα σας, κάνετε μασάζ με σογιέλαιο. Το δέρμα γίνεται απαλό και λείο.
Λέτε παίρνοντας κάθε πρωί κάψουλες με συνθετικές βιταμίνες, να μπορούμε να τρώμε ό,τι μας αρέσει κατά την υπόλοιπη μέρα και να διατη­ρήσουμε την υγεία, τη φόρμα και την ομορφιά μας μέχρι τα βαθιά γεράματα;
Σίγουρα θα φαντάζεστε ότι κά­ποιο λάκκο έχει η φάβα. Φυσικά η εύκολη αυτή λύση δεν υπάρχει, όσο κι αν οι διαφημίσεις των φαρμακοβιομηχανιών προσπα­θούν να μας πείσουν ότι υπάρχει το τέλειο χάπι με βιταμίνες, που περιέχει όλες τις ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός για την κανονική λειτουργία του. Το πράγμα δυσκολεύει, μια κι οι επι­στήμονες διαφωνούν πάνω στο Θέμα ποιες βιταμίνες χρειαζόμαστε πραγματικά.
Πράγματι, οι βιταμίνες είναι ζωτι­κής σημασίας, όμως, αντίθετα από πολλά ζώα, ο οργανισμός μας έχει χάσει σχεδόν ολότελα την ιδιότητα να παρασκευάζει μόνος του βιταμίνες.




Δεκατρείς βιταμίνες είναι μέχρι σήμερα γνωστές τις οποίες πρέ­πει να παίρνουμε κατά δυνατό­τητα καθημερινά με την τροφή. Η έλλειψη έστω και μιας βιταμί­νης για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία και στη χειρότερη περί­πτωση μπορεί να οδηγήσει ακό­μα και στο θάνατο. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι πολύ σπάνιο φαινό­μενο, τουλάχιστον στα δικά μας μέρη. Ακόμα όμως και μικρές ελ­λείψεις μπορεί να έχουν αισθη­τές και ορατές επιπτώσεις, όπως κούραση, ξηρή επιδερμίδα μέχρι και βαριάς μορφής καταθλίψεις. 0 λόγος είναι ότι όλες οι σημα­ντικές λειτουργίες μεταβολι­σμού στον οργανισμό, ρυθμίζο­νται με τη βοήθεια μικρών ποσο­τήτων βιταμινών. Φανταστείτε ότι το σώμα σας είναι ένα σπίτι. Μπροστά από τον λέβητα του κα­λοριφέρ, υπάρχει ένας μεγάλος σωρός κάρβουνα, μπριγκέτα και καυσόξυλα. Και το μόνο που χρειάζεται για μια δυνατή φωτιά είναι ένα τόσο δα σπίρτο. Εξίσου μικρές αλλά σημαντικές είναι κι οι βιταμίνες. Χωρίς αυτές, ο οργανισμός μας δεν είναι σε Θέση να αξιοποιήσει ομαλά καύσιμες ύλες όπως τις πρωτεΐνες, τα λίπη και τους υδατάνθρακες.

Ελεύθερες ρίζες υπό έλεγχο

Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν πώς αι βιταμίνες έχουν περισσό­τερες ικανότητες από το να θέ­τουν μόνο σε λειτουργία το με­ταβολισμό. Αυτά ισχύουν ιδίως για τις βιταμίνες C, Ε και Beta-Garo­tin, που ονομάζεται και προβιτα­μίνη Α. Η ακαταμάχητη αυτή ομά­δα προστατεύει τα κύτταρα από τις επιθέσεις των ελεύθερων ριζών. Αυτά τα οξυγονούχα μόρια, που δημιουργούνται με την ακτι­νοβολία UV, βλαβερές ουσίες που βρίσκονται στο περιβάλλον οι αγχώδεις καταστάσεις, επιτίθενται σε υγιή κύτταρα και ιστούς και συμβάλλουν σε μεγά­λο βαθμό στη γήρανση του δέρ­ματος και του οργανισμού γενι­κά. Και ακόμα χειρότερα: οι ε­λεύθερες ρίζες ευθύνονται για τη εξέλιξη σοβαρών ασθενειών όπως είναι οι καρδιοαγγειακές αρρυθμίες, οι ρευματισμοί, η ασθένεια Αλτσχαϊμερ, όπως ακόμα κι ο καρκίνος. 0 Παγκόσμιος Ορ­γανισμός Υγείας (WNO) ανακά­λυψε ότι η ανεπαρκής λήψη βιταμίνης Υψώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων στο τε­τραπλάσια. 'Έρευνες απέδειξαν ότι η βιταμίνη C ελαττώνει την πίεση. Καπνιστές, προσοχή: Λέ­γεται ότι η Beta-Carotin ελαττώ­νει τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα.Οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες C, Ε και Beta-Garotin λειτουργούν σαν προστατευτική ασπίδα: δεσμεύοντας οξυγόνο, σταματούν το καταστροφικό έργο των ελεύ­θερων ριζών.
'Όλα αυτά είναι μεν πολύ ευχάρι­στα, δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι οι βιταμίνες προλαμβάνουν ασθένειες και δυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά δεν Θεραπεύουν.


Περισσότερα φρέσκα προϊόντα

Ζούμε σε μια παραδεισένια χώρα όπου υπάρχει και του πουλιού το γάλα. Οι υπεραγορές προσφέ­ρουν σπεσιαλιτέ από πολλές χώ­ρες, ακόμα και εξωτικά φρούτα και λαχανικά ολόκληρο το χρόνο. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την πλούσια προσφορά τροφίμων, δε θα 'πρεπε να υπάρχει κανένα πρόβλημα με τον εφοδιασμό του οργανισμού με βιταμίνες, έτσι δεν είναι; Κι όμως, αλλιώς έχουν τα πράγματα. 0 λόγος είναι η λανθασμένη δια­τροφή, όπως π.χ. μονόπλευρες δίαιτες αδυνατίσματος, γεύματα σε καντίνες, Σε πολύ αυ­στηρή χορτοφαγία, υπερβολική κατανάλωση κρέατος, γλυκών ή αλκοόλ. 'Ένας άλλος συντελε­στής είναι κι η κακή ποιότητα των τροφίμων. Η έλλειψη θρεπτικών ουσιών στην καλλιεργήσιμη γη κι η υπερβολική λίπανση αυξάνουν την περιεκτικότητα νερού στα φρούτα και τα λαχανικά. Οι βιτα­μίνες και τα εξίσου σημαντικά μέταλλα λείπουν. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη για κρέατα από συμβατικές φάρμες. Εναλ­λακτική λύση προσφέρουν τρό­φιμα οικολογικής καλλιέργειας. Φυσικά ούτε αυτά είναι εντελώς απαλλαγμένα από βλαβερές ου­σίες, αλλά περιέχουν τουλάχι­στον πολύ περισσότερες ζωτικές ουσίες όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία Αν τρέφεστε συνεπώς με τρόφι­μα βιολογικής καλλιέργειας, μπορείτε μάλιστα να εξοικονο­μήσετε χρήματα, μια κι οι μερί­δες κρέατος που συνήθως είναι υπερβολικά μεγάλες, μειώνονται προς όφελος των λαχανικών, πατατών και δημητριακών. Η πλήρης διατροφή καθιστά περιτ­τές τις συνθετικές βιταμίνες

Συνθετικές βιταμίνες; ναι η όχι;




Ένας χημικός τροφίμων θεωρεί τις συνθετικές βιτα­μίνες εντελώς περιττές. Αντίθε­τα, πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ε­δώ και χρόνια την προληπτική λήψη παρασκευασμάτων πολυ­βιταμίνων για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού.
Οι συζητήσεις συνεχίζονται. Σί­γουρο είναι πάντως, ότι όσοι έχουν υπερβολικό στρες, καπνί­ζουν πολύ, κάνουν σπορ, δίαιτες, οι έγκυες και όσες παίρνουν το αντισυλληπτικά χάπι χρειάζονται περισσότερες βιταμίνες. Σ αυ­τές τις περιπτώσεις λίγες βιταμί­νες παραπάνω, έστω και σε συν­θετική μορφή μπορούν να είναι ευεργετικές. Ακολουθείτε αυστηρά τις οδηγίες στο πακέτο και σε περίπτωση που έχετε αμφιβολίες, συμβου­λευτείτε το γιατρό σας ή ένα φαρμακοποιό.

Καλή διάθεση με πλήρη διατροφή

'Όποιος Θέλει να κάνει υγιεινή δι­ατροφή, πρέπει να ξέρει ότι οι βιταμίνες είναι πολύ ευαίσθητες στο φως και τη ζέστη.
Γι' αυτό και κατά το σαβουάρ βίβρ κουζίνας για τους φίλους της πλήρους διατροφής πρέπει να φυλάτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε δροσερό σκοτεινό μέρος για μικρό μόνο χρονικό διάστημα ή να τα βάζετε αμέσως στην κατά­ψυξη. Μην βάζετε τα λαχανικά στο νερό για να τα πλύνετε, α­πλώς τα ξεπλένετε λίγο. Καλύτε­ρα είναι επίσης να τα ζεματίζετε ή να τα ψήνετε στον ατμό παρά να τα βράζετε. 0 φούρνος μικροκυμάτων και η χύτρα ταχύτητας είναι ιδανικά γιατί δεν καταστρέ­φουν τις βιταμίνες.
Μην κρατάτε ποτέ τα φαγητά ζεστά για πολλές ώρες. Καλύτερα είναι να τα αφή­νετε να κρυώσουν και να τα ξα­ναζεσταίνετε στο φούρνο μικρο­κυμάτων. Μην παραλείπετε τα αρωματικά χόρτα που δίνουν γεύση κι επιπλέον βιταμίνες

Διαβάστε όλα τα άρθρα με>>Βιταμίνες




About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top