penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Μύθοι και αλήθειες σε θέματα διατροφής
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
Σήμερα όλες είμαστε προσεκτικές και ενημερωμένες περισσότερο από ποτέ σε θέματα διατροφής. Ανεξάρτητα όμως απ' αυτό, υπάρχουν ακόμα ...
Μύθοι και αλήθειες σε θέματα διατροφής

Σήμερα όλες είμαστε προσεκτικές και ενημερωμένες περισσότερο από ποτέ σε θέματα διατροφής. Ανεξάρτητα όμως απ' αυτό, υπάρχουν ακόμα πολλοί μύθοι που έχουν επιβιώσει, κυρίως από γενιά σε γενιά (όλες θυμόμαστε αυτά που μας έλεγε η γιαγιά μας!), και του οποίους είναι καιρός να καταρρίψουμε. Ας δούμε, λοιπόν, μερικούς απ' αυτούς, μαθαίνοντας ταυτόχρονα και τι ισχύει.

Οστρακοειδή
ΜΥΘΟΣ 'Όταν τρώμε ωμά οστρακοειδή, είναι απαραίτητο να ρίχνουμε άφθονο φρέσκο λεμόνι, γιατί έτσι τα «απολυμαίνουμε», μειώνοντας τις πιθανότητες να πάθουμε τροφική δηλητηρίαση.
ΑΛΗΘΕΙΑ πρόκειται για μια ιδιαίτερα διαδεδομένη και σίγουρα επικίνδυνη άποψη, καθώς ο χυμός του λεμονιού δεν διαθέτει την απαραίτητη αντιμικροβιακή δράση, άρα δεν είναι δυνατόν να αποτρέψει μια πιθανή δηλητηρίαση ή άλλα διατροφικά προβλήματα. Το κιτρικό και το ασκορβικό οξύ που περιέχονται στο χυμό του είναι ανεπαρκή για να σκοτώσουν τα ίσως επικίνδυνα μικρόβια και βακτήρια των οστρακοειδών που συνηθίζουμε να απολαμβάνουμε ωμά, όπως τα στρείδια, τα κυδώνια κ.λπ. Υπάρχουν μόνο δύο πρακτικοί τρόποι για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις από την κατανάλωσή τους: ο πρώτος είναι να μην τα τρώμε ωμά, αλλά να τα μαγειρεύουμε σε υψηλές θερμοκρασίες και ο δεύτερος να τα αποφεύγουμε εάν δεν είμαστε απολύτως σίγουροι για m φρεσκάδα και την προέλευσή τους.
 
Μοσχαρίσιο κρέας

ΜΥΘΟΣ:Το μοσχαρίσιο κρέας περιέχει περισσότερο σίδηρο από τα υπόλοιπα γι αυτό έχει πιο κόκκινο χρώμα.
ΑΛΗΘΕΙΑ:Η περιεκτικότητα του κρέατος σε Θρεπτικά συστατικά δεν καθορίζεται από την ένταση του χρώματος. Απ' όλα τα είδη του, αυτά που ονομάζουμε «κόκκινα», δηλαδή μοσχάρι, αρνί, κατσίκι, διαθέτουν μεγαλύτερα ποσότητα σιδήρου από τα «λευκά», π.χ., χοιρινό και πουλερικά. Η διαφορά στην απόχρωση στον ίδιο τύπο κρέατος εξαρτάται από mv υψηλή ή χαμηλότερη παρουσία της μυογλοβίνης, μιας ειδικής πρωτεΐνης που βοηθάει τους μυς να αποθηκεύουν το απαραίτητο οξυγόνο που υπάρχει στο αίμα. Τα ζώα που κινούνται περισσότερο έχουν πιο κόκκινη σάρκα από τα υπόλοιπα.
Ψάρια
ΜΥΘΟΣ:Πρέπει να τρώμε πολλά ψάρια, γιατί το φώσφορο που περιέχουν δυναμώνει τη μνήμη.
ΑΛΗΘΕΙΑ :Δεν υπάρχει συσχετισμός ανάμεσα στα μνήμη και στο φώσφορο, αφού κανένα πείραμα δεν έχει αποδείξει πως η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων του συγκεκριμένου στοιχείου βελτιώνει τις διανοητικές λειτουργίες. Επιπλέον, πρέπει να καταρρίψουμε έναν ακόμα μύθο: τα ψάρια, όπως επίσης τα μαλάκια και τα οστρακοειδή, δεν είναι πλουσιότερα σε φώσφορο από άλλα τρόφιμα (η συγκεκριμένη ουσία περιέχεται στο νωπό κρέας, τα λαχανικά. στους ξηρούς καρπούς, στα φρέσκα τυριά και τα αυγά). Μια πιθανή σύνδεση ανάμεσα στα παντός είδους Θαλασσινά αι το νευρικό μας σύστημα θα μπορούσε να εξηγεί από το γεγονός ότι τα ψάρια έχουν υψηλή περιεκτικότατα σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (μεταξύ των οποίων και τα γνωστά μας Ω3 και Ω6), που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή του. 
Ελαιόλαδο
ΜΥΘΟΣ:Είναι συμπαντικό να χρησιμοποιούμε λάδι στα φαγητά, γιατί είναι πιο ελαφρύ από ο βούτυρο.
ΑΛΗΘΕΙΑ:Από ενεργειακή άποψη, όλα τα λίπη δίνουν 9 θερμίδες ανά γραμμάριο."Όμως, το βούτυρο δεν είναι «καθαρό» έλαιο, καθώς περιλαμβάνει κι ένα μικρό ποσοστό νερού στη σύνθεσή του."Εστί, αν και δεν είναι πιο διαιτητικό, όλοι συμφωνούν πως το αγνό παρθένο ελαιόλαδο ευεργετεί την υγεία μας, διότι περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που μας προφυλάσσουν από καρδιαγγειακά νοσήματα. Επίσης, αποτελεί πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούν γήρανση. Από την άλλη, βέβαια, το βούτυρο, αν και επιβαρύνει τον οργανισμό με κορεσμένα λιπαρά οξέα, που ευθύνονται για την «κακή» χοληστερίνη και αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος, αφομοιώνεται εύκολα από τον οργανισμό και επιπλέον περιέχει βιταμίνη Α, ασβέστιο και φώσφορο. Γι' αυτό Θεωρείται καλύτερο από άλλα έλαια, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σε , ορισμένα βιομηχανοποιημένα τρόφιμα. 

About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top