penny tsoytsoyklari penny tsoytsoyklari Author
Title: Αιώνια νεότητα
Author: penny tsoytsoyklari
Rating 5 of 5 Des:
Ακούγεται σαν μια λέξη μαγική που παραπέμπει στην αιώνια νεότητα, σ' εκείνο το μαγικό φίλτρο που απεγνωσμένα κυνήγησαν και κυνηγούν οι ...
Ακούγεται σαν μια λέξη μαγική που παραπέμπει στην αιώνια νεότητα, σ' εκείνο το μαγικό φίλτρο που απεγνωσμένα κυνήγησαν και κυνηγούν οι άνθρωποι, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τα αποκρουστικά γηρατειά που καταστρέφουν την όψη και καταβάλλουν τον οργανισμό. Είναι η αντιγήρανση, που μπορεί στις μέρες μας τα μυστικά της να μην έχουν όλα αποκωδικοποιηθεί, αλλά ο άνθρωπος έχει πια στη διάθεσή του πολλά όπλα για να δώσει τη μάχη. Κι' αν στο παρελθόν αναζητούσαμε τα όπλα αυτά στους θρύλους, τώρα τα βρίσκουμε στο οπλοστάσιο της επιστήμης. 
Στις μέρες μας, έχουμε και έναν επιπλέον λόγο να επιδιώκουμε τα πολυπόθητα αποτελέσματα της αντιγήρανση: Ο μέσος όρος ζωής έχει αυξηθεί σημαντικά και αυτό σημαίνει πως με την παράταση της ζωής δημιουργήθηκε η αδήριτη ανάγκη να παραταθεί και η νεότητα, έτσι ώστε τα γηρατειά να μην καταλαμβάνουν πια το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μας. 
Πολλά είναι αυτά που συντείνουν στην πρόωρη γήρανση και στην ανάπτυξη των ελευθέρων ριζών. Και πολλά απ' αυτά έχουν γίνει, δυστυχώς, κομμάτι της καθημερινότητάς μας: 
* Το στρες. Το ελεγχόμενο στρες έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί το αλατοπίπερο της ζωής και επομένως μας χαρίζει ενέργεια και λειτουργεί ως διεγερτικό του οργανισμού με την παραγωγή της αδρεναλίνης. Το χρόνιο στρες, όμως, αποτελεί την αρνητική πλευρά αυτής της κατάστασης. Ιδιαίτερα αρνητικό είναι το στρες που εμφανίζεται κατά την εμμηνόπαυση, κυρίως επειδή αυτή η περίοδος της ζωής της γυναίκας παρουσιάζεται από γιατρούς και μη ως η πιο μελανή. Με τα μελανότερα άλλωστε χρώματα περιγράφονται και οι συνέπειες της εμμηνόπαυσης: Οστεοπόρωση, αρθρίτιδες, ξηροδερμία... 
* Η διατροφή: Παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόωρη γήρανση, όπως και στη διατήρηση της φρεσκάδας του δέρματος. Ιδιαίτερα ευεργετική θεωρείται η μεσογειακή δίαιτα, πλούσια σε υδρογονάνθρακες, λάδι ελιάς και εσπεριδοειδή, που περιέχουν ουσίες οι οποίες μπλοκάρουν τον μηχανισμό δημιουργίας των καταστροφικών ελευθέρων ριζών. Στη ζήτημα της αντιγήρανσης πάντως, πάντα σε σχέση με τη διατροφή, μια είναι η λέξη - κλειδί: Βιταμίνη Α.
* Η άσκηση: Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, διότι όχι μόνο κρατά το σώμα σε φόρμα, αλλά δημιουργεί και μια μοναδική ψυχοσωματική ευφορία, "ξυπνώντας" τον οργανισμό και τροφοδοτώντας τον με ενέργεια.
* Η περιποίηση του προσώπου: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι καλό είναι να προλαμβάνουμε και όχι να θεραπεύουμε. Αλλωστε, όταν οι βλάβες είναι προχωρημένες και έχουν εγκατασταθεί, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο. Στην εποχή μας, δεν νοείται γυναίκα η οποία να μην ασχολείται καθημερινά με την φροντίδα του προσώπου και του λαιμού, που άλλωστε είναι και τα πιο ευάλωτα σημεία και, φυσικά, η βιτρίνα μας και το "ληξιαρχείο" μας. Η κρέμα ημέρας και νύχτας είναι εξαιρετικά απαραίτητα "εργαλεία" στη μάχη κατά της πρόωρης γήρανσης, των ρυτίδων και της αφυδάτωσης. Και βέβαια, μεγάλο ρόλο παίζει η τροφοδοσία του δέρματος με ουσίες που ούτως ή άλλως ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του, όπως είναι η βιταμίνη Α. Οι κρέμες ρετινόλης πιστεύεται ότι είναι οι πιο αποτελεσματικές, όχι μόνο επειδή ακριβώς περιέχουν την τόσο πολύτιμη βιταμίνη Α, αλλά και επειδή μια από τις σπουδαίες ιδιότητές τους είναι η ικανότητα διείσδυσης στην επιδερμίδα και στο δέρμα, οπότε το πρόσωπό μας ευεργετείται και στην επιφάνεια και σε βάθος. 

Δέκα συμβουλές ομορφιάς
1. Μειώστε δραστικά την κατανάλωση κεκορεσμένων ελαίων, που υπάρχουν άφθονα στις ζωϊκής προέλευσης τροφές. Τα λίπη αυτά "βουλώνουν" τις αρτηρίες και προκαλούν καρδιακά προβλήματα. Προτιμάτε τα πολυακόρεστα, καταναλώνοτνας ψάρι και λάδι ελιάς. Αποφεύγετε και το αλάτι, που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση: Οχι πάνω από έξι γραμμάρια αλάτι ημερησίως. 
2. Καταναλώνετε καθημερινά άφθονα φρούτα και λαχανικά. Μόνο έτσι εξασφαλίζετε στον οργανισμό σας ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε βιταμίνες, ίνες και μέταλλα, αλλά και με τίς τόσο χρήσιμες αντιοξειδωτικές ουσίες. 
3. Προσφέρετε στον οργανισμό σας ένα μίνιμουμ ωρών για ύπνο και ξεκούραση που δεν πρέπει να είναι λιγότερες από επτά ημερησίως. Εχει αποδειχθεί από έρευνες ότι οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται επαρκώς παρουσιάζουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Και το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ο φρουρός του οργανισμού μας για κάθε περίπτωση. 
4. Το ανοσοποιητικό σύστημα ενισχύεται και από το... σεξ! Εχει επίσης αποδειχθεί ότι οι άνθρωποι που κάνουν έρωτα δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα είναι ιδιαιτέρως προφυλαγμένοι από τους διάφορους ιούς. Αλλά μην υπερβάλλετε. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι το έντονο και πολύ συχνό σεξ εξασθενεί τον οργανισμό!
5. Προσπαθήστε να κόψετε το κάπνισμα. Οι μη καπνιστές ζουν περισσότερο από τους καπνιστές και διατηρούν νεανικότερη την επιδερμίδα τους. 
6. Προσπαθήστε να διατηρείτε ένα σταθερό βάρος και φροντίζετε να λαμβάνετε τα μέτρα σας αμέσως μόλις δείτε να κάνουν την εμφάνισή τους τα παραπανίσια κιλά. 
7. Αποφεύγετε την καθιστική ζωή και ασκείσθε σε καθημερινή βάση. Η άσκηση όχι μόνο καταπολεμά την παχυσαρκία, αλλά επιβραδύνει και την εμφάνιση της οστεοπόρωσης. 
8. Ο ήλιος είναι φίλος μας, αλλά σε υπερβολικές δόσεις γίνεται ο χειρότερος εχθρός της επιδερμίδας μας, αφυδατώνοντας το δέρμα, ξηραίνοντάς το και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση των ρυτίδων. 
9. Ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα την κατάσταση της υγείας σας, υποβαλλόμενοι στο απαραίτητο τσεκ-απ. 
10. Μην ξεχνάτε ότι η καλλιέργεια πολιτιστικών ενδιαφερόνων μακραίνει τη ζωή. Ερευνες έχουν αποδείξει την άμεση σχέση μεταξύ του επιπέδου εκπαίδευσης και καλλιέργειας και της διάρκειας της ζωής. Πρόκειται γι' αυτό που ονομάζουμε "γυμναστική του μυαλού" και που είναι εξίσου σημαντικό με την γυμναστική του σώματος.

Ξεκινήστε από τα... είκοσι!
Μπορεί να σας φανεί υπερβολικό, αλλά η γήρανση ξεκινά πολύ νωρίς και πολύ νωρίς πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας. Οι πιο διακεκριμένοι επιστήμονες όλου του κόσμου συμφωνούν πως εγκαίρως πρέπει να λάβουμε μερικές σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή μας. Βέβαια, ποτέ δεν είναι αργά, αλλά όσο νωρίτερα πάρουμε την απόφαση να μην καπνίζουμε, να ασκούμεθα συχνά, να μην εκτιθέμεθα για πολύ στον ήλιο, να διατρεφόμαστε σωστά και να σκούμε το μυαλό μας, τόσο θεαματικότερα αποτελέσματα θα δούμε. Ειδικά η άσκηση του νου αποτελεί μια πολύ σοβαρή υπόθεση, που δεν αποτελεί μόνο υποχρέωση μόνο των ατόμων μιας κάποιας ηλικίας που θέλουν να διατηρούν σε καλή κατάσταση τις διανοητικές τους δυνάμεις, αλλά και των νέων που συχνά αφήνουν το μυαλό τους να χαλαρώσει, δεν το "λειτουργούν" και πολύ γρήγορα βλέπουν να εμφανίζονται τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια. 
Ενα από αυτά τα πρώτα "καμπανάκια" είναι και τα προβλήματα της μνήμης. Πιστεύεται μάλιστα ότι ο εγκέφαλος αρχίζει να παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια γήρανσης ήδη από την ηλικία των τριάντα χρόνων. Τότε είναι που αρχίζουμε να χάνουμε 100.000 νευρώνες σε ημερήσια βάση! Ετσι, στα 80 του χρόνια, ο άνθρωπος έχει πλέον χάσει το 10% των νευρώνων του. Στην διαδικασία αυτή μεγάλο ρόλο παίζει η αρτηριοσκλήρωση, που προκαλείται από την κακή ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Την κατάσταση έρχεται να επιτείνει και η ίδια η γήρανση των κυττάρων, που προκαλείται από την διπλή διαδικασία των αγγείων και του μεταβολισμού. Η απώλεια των ικανοτήτων του εγκεφάλου έρχεται σταδιακά: Αδυναμία καταχώρισης νέων πληροφοριών, επίλυσης δύσκολων προβλημάτων, συγκέντρωσης, ικανότητας αντίδρασης. 
Ολα αυτά, μοιραία οδηγούν και σε μια εξασθενημένη μνήμη. Στη νεαρή ηλικία είναι εύκολο να απομνημονεύουμε, ενώ όταν τα χρόνια περνούν, οι άνθρωποι δυσκολεύονται να ανακαλούν στη μνήμη τους πρόσφατα κυρίως γεγονότα και πληροφορίες. Αντίθετα, θυμούνται πολύ καλά όσα συνέβησαν στο παρελθόν, ακόμη και στο πιο μακρινό, ακριβώς επειδή αυτά καταχωρήθηκαν στη μνήμη σε μια εποχή που τα κύτταρα του εγκεφάλου ήσαν νεαρά και ο νους λειτουργούσε κανονικά.

About Author

Διαφημιστειτε εδω......

Δημοσίευση σχολίου

 
Top